یک ـ بزرگترین پرنده درجهان

فسیل «پرنده نقره ای عظیم» درسال 1979 میلادی درکشور آرژانتین پیدا شد
پژوهشگران اعلام کردند این پرنده شش میلیون سال قبل  روی کره ی زمین می زیسته است. طول بال های جانور به 6 تا 8 متر می رسیده وارتفاع آن نیز دو متر براورد شده است.

♥ * ♥ * ♥ * ♥ * ♥ * ♥

دو ـ زیبایی دردناک آسیایی

در گذشته بانوان چینی پاهای خود را می بستند تا از رشد آنها جلوگیری شودزیرا داشتن پاهای کوچک به عنوان مظهر زیبایی و زنانگی به شمار میرفت به همین سبب پاهای آنها بد فرم میشد

♥ * ♥ * ♥ * ♥ * ♥ * ♥

سه ـ هشت پاها نه تنها قادرند تغیر رنگ بدهند بلکه قادرند شکل حیوانات دیگر را به خود بگیرند

♥ * ♥ * ♥ * ♥ * ♥ * ♥

چهار ـ آبشار زیر آب

سواحل جنوب غربی موریتیس به نظر میرسد در حاشیه ی یک آبشار در حال غوطه ور شدن وطغیان قرار دارد اما این حاشیه فقط یک توهم بصری است جریان های چرخشی اقیانوس که دارای گل ولای وماسه هستند الگوی عجیبی در آن ایجاد کردند که تصویر آبشاری که در زیر آب قرار دارد می دهد.

♥ * ♥ * ♥ * ♥ * ♥ * ♥

پنج ـ جابه جایی قطب ها

طی 20 سال گذشته قطب های مغناطیسی هر چند صد سال یا بیشتر تغییر ناگهانی انجام داده اند واین بدان معناست که اگر حدود 800 هزار سال پیش قطب نما را در دست داشتیدبه شما نشان میداد که شمال در قطب جنوب قرار دارد.این روند به صورت تدریجی صورت گرفته و در طی هزار ها سال اتفاق می افتد.  در حال حاضر قطب مغناطیسی شمالی زمین در حدود 64 کیلو متر در سال درحال تغییرجهت به سمت جنوب است. وبا توجه به اینکه آخرین تغییر قطب اصلی در هفتصد و هشتاد هزار سال پیش اتفاق افتاد ه ما باید در انتظار جهش جدیدی باشیم.

♥ * ♥ * ♥ * ♥ * ♥ * ♥

شیش ـ مرغی که 18 ماه بدون سر زنده ماند

در سال 1945 یک کشاورز سریکی از مرغ هایش را برید ولی نه تنها مرغ نمرد بلکه در مزرعه میدوید و رفتار معمولی داشت. وقتی مرغ سرش را از دست میدهد سرش را هم از دست میدهداما نخاع تا مدت کوتاهی از اکسیژن باقی مانده استفاده میکند. دراین مورد خاص به طور عجیبی طولانی شد این مرغ به سرعت مشهور شد وصاحبش با قطره چکان غذا را وارد مری اش میکرد بنابر این مرغ 18 ماه بدون سر زنده ماند و بعد تسلیم سر نوشت شد.

♥ * ♥ * ♥ * ♥ * ♥ * ♥

هفت ـ کوسه ی چین دار

این کوسه بسیار نادر است که به آن فسیل زنده می گویند در اعماق اقیانوس های ارام و اطلس زندگی میکند دانشمندان حدس می زنند که این موجود با خم کردن بدنش وجهیدن ناگهانی به جلو شکار میکند مثل یک مار با این کار کل بدن قربانی را میبلعد

♥ * ♥ * ♥ * ♥ * ♥ * ♥

هشت ـ چیزی ازش نمیدونم