3zxn8dq7wt0y

گاهی عادت‌های اشتباه خودمان باعث تکثیر ویروس‌ها شده و دوره سرماخوردگی را طولانی تر می‌کند. با ما باشید تا با چند عامل اصلی طولانی شدن سرماخوردگی آشنا شوید. 

موقع عطسه، دستتان را جلوی دهانتان می‌گیرید: وقتی داخل مشتتان عطسه می‌کنید، انگشت هایتان آلوده می‌شوند. سپس این آلودگی از طریق دست هایتان به همه جا انتقال می‌یابد. درست است که عطسه و سرفه ویروس‌ها را در هوا پخش می‌کنند و ممکن است با تنفس وارد بدن اطرافیان شود، اما همین ویروس‌ها خیلی زود روی زمین منتقل شده و خشک می‌شوند. اگر در دستتان عطسه یا سرفه کنید، میکروب‌ها به دست‌ها چسبیده و حتی می‌توانند تا سه ساعت به حیات خود ادامه دهند. پس باید بدانید که دست‌ها اصلی ترین پخش کننده‌های ویروس‌ها هستند.توصیه می‌کنیم زمانی که به عیادت بیمار هم می‌روید، فاصله تان را با تخت او رعایت کنید، مدت زمان ملاقات را کوتاه کرده و به لوازم و اشیای دور و بر مریض دست نزنید. چون بیمار محترم قبلا تمام این اشیا را دستمالی کرده است.
 
 چه باید کرد؟
بهترین کار این است که همیشه یک دستمال در جیب تان داشته باشید و داخل آن عطسه یا سرفه کنید و البته بلافاصله هم از شر آن خلاص شوید. اگر دستمال نداشتید و بی هوا عطسه‌تان گرفت، به جای دست در آرنج تان عطسه کنید. اگر در دستتان عطسه یا سرفه کردید، بلافاصله دست هایتان را با دقت بشویید. هر کدام از ما روزانه حدود 3000 مرتبه صورتمان را لمس می‌کنیم. روشن است که اگر دست‌ها تمیز نباشند، آلودگی‌ها به صورت نیز منتقل می‌شود.
 خودتان را به آنتی بیوتیک می‌بندید: با وجود اینکه سازمان‌های بهداشتی مدام یادآوری می‌کنند آنتی بیوتیک‌ها برای درمان سرماخوردگی بی اثر هستند، اما همین داروها همچنان در راس اکثر نسخه‌های سرماخوردگی جای می‌گیرند.
آنتی بیوتیک‌ها باکتری‌ها را ناکار می‌کنند ، نه ویروس‌ها را ، یعنی همه بتکتری های مفید را از بین میبرند . باکتری‌های مفید برای عملکرد خوب سیستم ایمنی بدن لازم اند. برای همین هم تاثیری در درمان سرماخوردگی ندارند. علاوه بر این باید بدانید که میکروب‌ها جان سخت تر از این حرف‌ها هستند.اگر مشاهده کردید که بعد از یک هفته همچنان خلط دارید، آن‌هم زردرنگ و غلیظ نشان می‌دهد واقعا بیمار هستید و باید پیش پزشک بروید. احتمال دارد علائم شروع سینوزیت را داشته باشید.
 77669996482605162296
 چه باید کرد؟
بهترین کار این است که بینی تان را با آب نمک رقیق یا سرم شست‌وشو، شست‌وشو دهید تا مخاط تان تمیز شود. مدام قرقره کنید. می‌توانید کمی عسل را با آب جوش رقیق و خنک کنید و سپس با آن قرقره کنید و قورت دهید. ترکیب عسل، لیموترش و کمی آب جوش فوق‌العاده است. بخور را فراموش نکنید. افشره‌های گیاهی ضدسرماخوردگی را تهیه کرده و چند قطره در آب داغ بریزید و بخور بدهید. باید بدانید که گرما ویروس‌های عامل سرماخوردگی را قتل عام می‌کند. اصلا اجازه ندهید، گلو یا بینی تان خشک شود. ویروس‌ها عاشق محل‌های خشک و سرد هستند.حواستان باشد که نباید در دفع خلط هم زیاده روی کنید. برای درمان تب و سردرد، استفاده از داروهای تب بر و مسکن مانند استامینوفن مفید است. آنتی هیستامین برای مقابله با آب ریزش بینی موثر است. توصیه می‌کنیم مکمل ویتامین ث هم مصرف کنید تا دوره بیماری کوتاه‌تر شود.معمولا دوره سرماخوردگی یک هفته طول می‌کشد. اگر بیشتر از این شد لازم است که به پزشک مراجعه کنید. اگر برایتان آنتی بیوتیک تجویز شد، یادتان باشد حتما ماست پروبیوتیک هم مصرف کنید. این ترکیبات باکتری‌های مفید روده را تحریک کرده و به شما کمک می‌کنند.
 غذا نمی‌خورید: بعضی‌ها معتقدند که در زمان سرماخوردگی نباید زیاد غذا خورد. این ایده اشتباه محض است. بدن ما به مواد مغذی نیاز دارد تا از خود دفاع کند. بهتر است مطابق اشتهای خود عمل کنید. تب و دفع خلط باعث می‌شود که بدن مایعات خود را از دست بدهد. برای همین باید به فکر تامین آب بدن باشید.
هر چیزی که میل تان می‌کشد میل کنید و مایعات زیادی از قبیل آب سبزیجات، آب مرغ و غیره بخورید. با سبزیجات و میوه‌های تازه فصل شروع کنید. مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها را دریابید. بتاکاروتن‌ها‌، ویتامین C و ویتامین E بیشتری مصرف کنید. میوه و سبزیجات سرشار از این ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها هستند.
 
 استراحت نمی‌کنید: قفسه داروخانه‌ها پر هستند از داروهای مسکنی که دردهای ما را تسکین می‌دهند. خیلی از ما هم گمان می‌کنیم دردی نداریم و حالمان خوب شده است. برای همین هم با همان حال و روز مریض مان به وظایف روزانه مان می‌پردازیم و مدام کار می‌کنیم. اما باید بدانید نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهند که استرس و کمبود خواب، سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کنند و مریضی را به جان تان می‌اندازند. 
چه باید کرد؟
به گزارش آرمان، زمانی که سرما می‌خورید، بهترین راه این است که اولا قبول کنید سرماخورده اید و مریض هستید. خیلی‌ها اصلا اهمیتی به وضعیت شان نمی‌دهند و بیماری را به رسمیت نمی‌شناسند.سپس لازم است که سه روز اول در خانه بمانید و استراحت کنید. این کار باعث می‌شود که هم حال خودتان زودتر خوب شود و هم اینکه بیماری را به همکارانتان انتقال نمی‌دهید. استراحت کنید، اما منظورمان این نیست که مدام در رختخواب بمانید. فعالیت‌های بدنی متعادل، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند. از مصرف الکل و دخانیات بپرهیزید و به تغذیه تان اهمیت بدهید.
هوا داره سرد میشه واظب خودتون باشین